reklama

List rozhorčeného otca ministrovi školstva

Vážený pán minister, som otcom 24 ročného syna, ktorý na budúci rok končí vysokú školu v Bratislave. Bol by z neho dobrý učiteľ, naozaj, poznám to. O to ťažšie na mňa dopadlo jeho jednoznačné rozhodnutie, že po skončení vysokej školy pôjde do zahraničia predávať párky, či umývať riady do nejakej reštaurácie, či hocičo iné, v podstate je to jedno čo. Dôvodom je nástupný plat začínajúceho učiteľa - 508,5€ hrubého. Tvrdí, že z tejto biednej sumy nie je schopný sa osamostatniť, založiť si rodinu, žiť. Chápem ho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (69)
otec
otec (zdroj: Sebelédi)

Chápem ho, no nemôžem na to prestať myslieť a verte, poháňa ma to neskutočnou silou. Cez deň i v noci mi hlavou pulzuje otázka: "Naozaj to takto musí byť v krajine, kde som sa narodil, kde chcem a žijem, pre ktorú už viac ako 25 rokov pracujem z plných síl ako učiteľ?"

Mám dcéru. Má štyri a užíva si krásne detstvo a ja neprestávam myslieť na to, čo bude, keď pôjde do školy. Kto bude s ňou 6, 7 hodín denne? Kto bude jej učiteľka? Existenčne zabezpečená a spokojná profesionálka? Alebo ekonomicky frustrovaná, mama, ktorá bojuje celé dni o holé prežitie svojej vlastnej rodiny a pretože nemá na výber, poobede predáva v hypermarkete šaláty za pultom? Objektívne, ráno sadne za katedru bez veľkých príprav, s nástrojmi, ktoré jej vložil do ruky môj vlastný štát. S nástrojmi z čias Márie Terézie, pretože na moderné niet. Naozaj niet? Kto o tom rozhoduje? A prečo je to vlastne tak?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Či nemám sa pýťať?

Či nemáme sa pýtať?

Či nemôžeme sa už ani pýtať?

Ja viem, že to tak nie je.

A preto sa pýtam, pán minister, vy nechcete pre moje, naše deti to najlepšie? Vy si naozaj myslíte, že národný futbalový štadión, či iné dôležitosti sú dôležitejšie ako moje, naše deti a ich budúcnosť? Vy si naozaj myslíte, že smiešnych 5, či 10% v školstve niečo zmení?

Nuž ja, rozhorčený otec si to naozaj nemyslím.....

Ľudovít Sebelédi

Ľudovít Sebelédi

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

učiteľ gymnázia, zaoberám sa podpriemernými platmi v školstve a snažím sa to zmeniť ..... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu